2011. április 25., hétfő

Medvehagymás pogácsa


Igaz,hogy ez a pogácsa nem "tortamüvészetem" egy ujabb gyöngyszeme,de annyira megtetszett ,hogy mégiscsak
közkinccsé teszem.
Soha nem gondoltam,hogy a medvehagymával valaha is szorosabb ismeretséget kötök,de egy kedves vendégem
felajánlotta,hogy ad nekem ,ha felhasználom.És mivel én általában mindenre elsöre igent mondok,kaptam is adagot.
Nagy sikert arattam vele családomban és ujabb nagy adag elismertséget gyüjtöttem be,mint konyhatündér.
Ime a recept.
Medvehagymás pogácsa

Hozzávalók kb. 40 darabhoz:
50 dkg liszt
10 dkg medvehagyma
2 tojássárgája + a kenéshez
1 dl tejföl
25 dkg vaj
3 dkg élesztő
1 dl tej
1 ek. cukor



Az élesztőt langyos, cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, hozzáadjuk az élesztőt, a tojássárgáját, a tejfölt, a sót és összegyúrjuk. Jól kidagasztjuk a tésztát, majd 30 percig meleg helyen kelesztjük. A medvehagymaleveleket megmossuk, jól lecsepegtetjük, és vékony csíkokra vágjuk. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, rászórjuk a vágott medvehagyma felét, és felcsavarjuk a tésztát. A két végét egymásra hajtva 20 percig langyos helyen pihentetjük. Akkor ismét kinyújtjuk, megszórjuk a maradék medvehagymalevéllel, majd ismét felcsavarjuk. Ezután ujjnyi vastagra nyújtjuk, tetejét megrácsozzuk és közepes méretű pogácsákat szaggatunk belőle. A tetejét megkenjük tojással, tepsiben még 10 percig pihentetjük, majd 180 C fokos sütőben 25 percig sütjük.

Én annyit változtattam,hogy nem tekergettem,hanem többször egymásra hajtogattam és nyujtottam.
Miközben készitettem,azon gondolkodtam a növényt látva,hogy jön össze a medve és a hagyma?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése